Annie Jansen Linde Devos

Linde Devos (°1987) startte op 4-jarige leeftijd met piano en op 6-jarige leeftijd met viool.

Na haar humaniora besliste ze professioneel verder te gaan in de muziek en trok ze naar het Lemmensinstituut te Leuven. Daar behaalde ze vorig jaar het diploma 'Master in de Muziek' voor viool bij Otto Derolez en Elisa Kawaguti, met grote onderscheiding. Ook voor piano behaalde ze reeds het diploma 'Bachelor in de muziek', tevens met grote onderscheiding.

Nu studeert ze verder om ook haar masterdiploma piano te behalen bij Renaat Beheydt en Regine Willems.

Sinds november 2006 dirigeert Linde het jeugdkoor Amaranthe uit Oudenaarde.

Om zich verder te bekwamen in koordirectie nam ze in de zomer van 2008 deel aan de Internationale Bachdagen te Brugge, waar ze stage deed bij Ludo Claessen, Patrick Peire en Ignace Thevelein.

Vorig schooljaar volgde ze ook de cursus koordirectie bij Jan Vuye in Waregem.

Dit jaar schreef Linde zich, naast haar opleiding piano, ook in voor de opleiding koordirectie bij dirigent/componist Kurt Bikkembergs aan het Lemmensinstituut met het oog op een derde masterdiploma, ditmaal voor koordirectie.